Jak zwykle jednak zacznijmy od samego początku. Spółka, dla której przeprowadziliśmy licytację, to sieciowa marka odzieżowa, zajmująca się zarazem projektowaniem, tworzeniem jak i sprzedażą odzieży w swoich sklepach. Sieć spółki, w momencie przeprowadzenia naszej aukcji, stanowiło kilkadziesiąt sklepów ulokowanych na terenie całej Polski, w dużych jak i mniejszych miastach, w galeriach handlowych jak i sklepach wielkopowierzchniowych. Spółka utrzymująca na co dzień tak dużą ilość punktów sprzedaży dokładnie ogląda każdą złotówkę. Przy takiej skali działalności bowiem nawet drobna zmiana generująca kilkadziesiąt złotych oszczędności w jednym lokalu może spowodować, że w portfelu spółki pozostają w sumie tysiące złotych. Energia elektryczna dostarczana do sieci sklepów stanowiła bardzo duży udział w kosztach firmy. Nie dziwi więc fakt, że firma była zainteresowana możliwościami jakie dają grupowe zakupy energii i była zdecydowana by podjąć próbę zmniejszenia ceny jaką płacić musi za prąd.
Nasza platforma, idealnie nadawała się do przeprowadzenia tego rodzaju transakcji. Dokładna analiza profilu wolumenu energii elektrycznej, którą prowadzimy, szczególnie dla tak dużych klientów, pozwala nam na tworzenie bardzo konkretnie sprofilowanych paczek energii i wystawienie ich do licytacji. Umożliwia to osiągnięcie maksymalnie konkurencyjnych cen za prąd.
Poprowadziliśmy całościowo proces zmiany sprzedawcy. Spółka otrzymała od nas dedykowanego opiekuna, który kontaktował się z jej przedstawicielami, uzgadniał szczegóły organizacyjne, dbał nad prawidłowym przebiegiem aukcji oraz odpowiadał na pojawiające się pytania. Pomogliśmy firmie prawidłowo zarejestrować się na platformie, co zważywszy na rozmiar spółki – udział ponad kilkudziesięciu sklepów w grupowych zakupach energii – było zadaniem pracochłonnym. Dodatkowo, nie wszystkie punkty poboru energii można było uwzględnić z uwagi na określone ograniczenia – tylko część sklepów kwalifikowała się do grupy. Po wystawieniu sprofilowanych paczek energii na aukcjach reakcje sprzedawców jedynie potwierdziły nasze pierwotne przeczucia, ceny prądu zyskane w ramach licytacji były dużo niższe od dotychczasowych, którymi związana była spółka w umowach. Następnym krokiem było podpisanie przez spółkę umowy z nowym sprzedawcą na wszystkie możliwe do zmiany sprzedawcy punkty poboru i upoważnienie go pełnomocnictwem do wypowiedzenia dotychczasowych umów. Wcześniej spółka maiła kilkadziesiąt oddzielnych umów – za naszym pośrednictwem teraz ma 1 umowę na wszystkie punkty z grupy i co ważne, z jednakowym terminem zakończenia. Cała procedura odbyła się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Finalnie, dzięki skorzystaniu z naszej grupowych i profilowanych zakupów prądu organizowanych na naszej platformie, spółce udało się wygenerować oszczędności rzędu kilkuset tysięcy złotych. Takie pieniądze nawet w tak dużej spółce stanowią pozycję w bilansie finansowym, obok której nie można przejść obojętnie. Spółka w podziękowaniu za transakcję wystawiła nam obszerne referencje, cały czas pozostajemy również w kontakcie, dbając o prawidłowy przebieg umowy oraz przygotowując spółkę do kolejnej licytacji.
Do tej pory zaoszczędziliśmy już dla naszych klientów blisko 4,8 mln złotych, a 93% osób, które skorzystały z naszej platformy, przystępuje ponownie do grupowych aukcji prądu wraz z końcem dotychczasowych umów. Jeśli tak jak bohater naszej dzisiejszej historii jesteś firmą sieciową, posiadającą kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt punktów sprzedaży i poszukujesz rozwiązań pomagających generować oszczędności w kosztach prowadzenia działalności, to zachęcamy Cię byś pomyślał o obniżeniu rachunków za prąd właśnie w ramach grupowych lub profilowanych zakupów energii, które możemy przeprowadzić na naszej platformie. Zapraszamy do kontaktu!