Zacznijmy więc od początku. Skontaktowała się z nami firma informatyczna, z ponad 20 letnią historią w realizacji zaawansowanych projektów teleinformatycznych w obszarze sieci i systemów bezpieczeństwa. Firma poszukiwała jak najbardziej korzystnej możliwości zmiany sprzedawcy prądu, gdyż była świadoma jak wiele energii wykorzystuje w codziennej działalności, a co za tym idzie – oszczędności jakie może generować taka zmiana. Z uwagi na natłok obowiązków związanych z prowadzeniem biznesu firma nie miała czasu na analizowanie ofert i negocjacje ze sprzedawcami, nie wspominając już o tym by sprawdzić rzetelność handlowców, z którymi negocjuje. Dlatego też warunkami jakie stawiała potencjalnym partnerom były zapewnienie bezpieczeństwa całej transakcji i kompleksowa oraz sprawna obsługa obiegu dokumentów pomiędzy nowym i starym sprzedawcą. Z uwagi na specyfikę działalności firmy (branża IT), jakiekolwiek przerwy w dostawach energii elektrycznej były nie tylko niedopuszczalne, ale też całkowicie dezorganizowały pracę w firmie, jak również mogły niekorzystnie odbić się na jej wizerunku – jako pewnego i bezpiecznego dostawcy usług. Realizując projekty teleinformatyczne związane z powstawaniem hal produkcyjnych, magazynów oraz powierzchni biurowych, każdy dzień opóźnienia w projekcie, spowodowany przerwą w funkcjonowaniu podwykonawcy – czyli naszego Klienta, generował też starty finansowe wśród jego Klientów, a dla niego niebezpieczeństwo kary. Nic więc dziwnego, że proces zmiany sprzedawcy prądu chciano powierzyć na ręce doświadczonego partnera.
Przeprowadziliśmy dla Klienta całościowy proces zmiany sprzedawcy uwzględniający licytacje na platformie jak i późniejsze działania związane z finalizacją umowy i płynna zmianą sprzedawcy. Pomogliśmy Klientowi w rejestracji na platformie i dołączeniu do aukcji/licytacji z dana taryfą. Z uwagi na dużą obawę ze strony Klienta postanowiliśmy przyznać mu dedykowanego opiekuna, który czuwał nad procesem zmiany sprzedawcy, a także odpowiadał na pytania związane z warunkami korzystania naszych usług oraz specyfiką procesu zmiany sprzedawcy.
Wracając jednak do samej historii. Klient dołączył do sugerowanej przez nas aukcji dla konkretnej taryfy. Sprzedawcy zarejestrowani na naszej platformie, którzy zauważyli atrakcyjny wolumen danej aukcji, nie kazali nam długo czekać na odpowiednią cenę. Po zakończeniu aukcji Klient otrzymał e-mail informujący o uzyskanej cenie. Kolejnym krokiem było podpisanie przez Klienta umowy z nowym sprzedawcą i upoważnienie go pełnomocnictwem do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym sprzedawcą. Cała procedura odbyła się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Oczywiście cały czas zajmowaliśmy się jej obsługą, odpowiadając na każde pytania pojawiające się w głowie Klienta, jak i informując go o postępie prac. Finalnie, dzięki skorzystaniu z naszej platformy, naszym „informatykom” udało się oszczędzić na rachunkach z prąd kilka tysięcy złotych rocznie.
Podpisanie umowy nie było jednak końcem naszej współpracy. Do dziś pozostajemy w kontakcie z firmą doradzając jej kolejne kroki jakie może podjąć by przy następnej zmianie sprzedawcy postarać się osiągnąć jeszcze niższą cenę za prąd.
W Ogarniamprad.pl zaoszczędziliśmy już dla naszych klientów ponad 4,5 mln złotych, a 93% osób, które skorzystały z naszej platformy, przystępuje ponownie do grupowych aukcji prądu wraz z końcem dotychczasowych umów. Jeśli więc tak jak opisywanej w tej historii firmie zależy ci na obniżeniu rachunków za prąd, a przy tym na bezpieczeństwie i kompleksowej opiece podczas całego procesu zmiany sprzedawcy, jak również po nim, skontaktuj się z nami.