Liczba klientów korzystających z możliwości, jakie daje wolny rynek energii elektrycznej stale wzrasta. Tzw. klienci TPA (Third Party Access – zasada dostępu stron trzecich do sieci) stanowią zwiększającą się grupę wśród wszystkich odbiorców prądu w Polsce.
Nie można jednak mówić o wyjątkowej dynamice trendu przechodzenia na umowy TPA. Proces ten jest co prawda ciągły i liczba klientów TPA rośnie dość stabilnie, ale na razie nie ma mowy o żadnych wartościach „skokowych”, zarówno co do nagłego przyrostu, jak i spadku tego rodzaju umów.
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przedstawił najnowsze dane dotyczące rynku dystrybucji energii elektrycznej. Dane pochodzą z raportów miesięcznych dostarczanych do Urzędu Regulacji Energetyki przez operatorów dystrybucyjnych.
Zgodnie z tymi informacjami wrzesień 2016 roku zakończył się wynikiem 6 234 nowych umów, których przedmiotem była dystrybucja prądu na zasadach Third Party Access.
Czy kolejne miesiące przyniosą bardziej zauważalne zmiany na rynku dystrybucji energii elektrycznej? Według niektórych założeń, można było się spodziewać większych wzrostów w okresie powakacyjnym.
Firmy aktywne na rynku sprzedaży prądu nie pozostają jednak bezczynne. Wyraźnie rośnie liczba kampanii reklamowych zachęcających do zainteresowania się stanem domowych i firmowych rachunków, ich weryfikacji, szczególnie w tak istotnym punkcie jak wydatki na energię elektryczną.
Największe podmioty na rynku podjęły walkę o klienta, oferując bardziej dopasowane do ich indywidualnych potrzeb, zdecydowanie bardziej urozmaicone stawki. Kuszą również sprzedażą łączoną i pakietami dodatkowych usług.
Oferty mniejszych, lokalnych firm, również mogą okazać się interesującą alternatywą dla największych graczy rynkowych.
Problemem wydaje się więc przede wszystkim nastawienie samych klientów. O ile młodsi, zazwyczaj, są bardziej skorzy do przeprowadzania różnych zmian i eksperymentowania z możliwościami, dla osób starszych jakiekolwiek zmiany często wydają się zbyt skomplikowane i niepewne, co do rzeczywistej wartości.
Konieczne jest przekonanie jak największej liczby klientów, że o cenie prądu mogą w coraz większym stopniu decydować sami, podobnie jak przy wyborze innych towarów i usług na rynku.
Długie, jesienne wieczory, skłaniają nas bardziej do tego, by pochylić się nad różnymi kwestiami, które „zostawialiśmy” na spokojniejszy czas. Wydaje się, że do tego zakresu spraw, czekających na nasze nowe decyzje, zaliczyć można te, które mają na względzie budżet i jego kolejne rubryki.
Ta dotycząca wydatków na prąd jest jedną z bardziej determinujących nasze wydatki. Czy nie warto wdrożyć coraz modniejszych rozwiązań typu „smart” również do naszych rachunków? Taryfy wpływające na wysokość naszych rachunków możemy „spersonalizować”, zgodnie z naszym „elektrycznym rozkładem dnia”.
Warto również zainteresować się innymi, alternatywnymi rozwiązaniami, dzięki którym możemy znacząco zmniejszyć wydatki na prąd – są to m.in. grupowe aukcje, których przedmiotem jest zakup energii elektrycznej. Z atrakcyjnymi warunkami tego rodzaju oferty możecie się zapoznać na platformie Ogarniamprad.pl.
Grafika: ure.gov.pl
wpis pochodzi z naszego poprzedniego bloga: http://ogarniamprad.weebly.com/strona-g322oacutewna/zmiany-sprzedawcy-energii-elektrycznej-we-wrzesniu-2016-r